به نسخه آزمایشی وب‌سایت آثار خوش آمدید
Subtraction
تنظیمات سایت
reset close
حالت شب
حالت تاریک حالت روشن
تغییر رنگ‌های سایت

دهم ابتدایی

پایه

بیایید با هم سفری آموزشی الهام‌بخش و جذاب را آغاز کنیم که در آن به بررسی دنیای جدیدی از دانش و مهارت‌ها بپردازیم، از طریق کتابخانه‌ای از منابع آموزشی فراوان و متنوع، که کنجکاوی علمی شما را برآورده کرده و مهارت‌های شما را در تفکر انتقادی و تحلیل با روش‌های نوآورانه توسعه می‌دهد و فرصتی برای پیشرفت علمی و اجتماعی همزمان به شما می‌دهد.

دروس موجود در این کلاس

ریاضیات

زبان انگلیسی

شیمی

فیزیک

علوم زیستی

علوم زمین و محیط زیست

زبان عربی - مطالعه و نگارش

زبان عربی - نحو

زبان عربی - صرف

زبان عربی - بلاغت

تاریخ ادبیات

اصول دین

فقه شافعی

تجوید

فرهنگ اسلامی

توحید

منطق قدیم

گزیده‌های اسلامی

رایانه

مطالعات اجتماعی

program Detail

دهم ابتدایی

20 مواد 445 سخنرانی
  • وصول مدى الحياة
  • اختبارات تصنيفية
  • شهادة إتمام
توضیحات
چه چیزی یاد می‌گیرید
برنامه مطالعاتی

توضیحات

در کلاس دهم، دانش‌آموزان به طور قابل توجهی در مهارت‌های خود در مواد اصلی مختلف پیشرفت می‌کنند. در زبان عربی، آن‌ها در فهم ادبیات و بلاغت عمیق‌تر می‌شوند و مهارت‌های خواندن نقدی و نوشتن ادبی را توسعه می‌دهند. در آموزش اسلامی، درک آن‌ها از تعالیم اسلامی افزایش می‌یابد و به مطالعه فقه، سنت و تاریخ اسلامی عمیق‌تر می‌پردازند. در درس علوم، دانش‌آموزان به کاوش مفاهیم علمی پیشرفته می‌پردازند و در آزمایشات علمی پیچیده شرکت می‌کنند. در ریاضیات، دانش‌آموزان در مطالعه جبر و هندسه پیشرفت کرده و مهارت‌های حل مسائل ریاضی پیچیده را توسعه می‌دهند. در درس کامپیوتر، دانش‌آموزان مفاهیم برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند و در پروژه‌های عملی شرکت می‌کنند. و در نهایت، در درس زبان انگلیسی، آن‌ها در مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن در سطوح پیشرفته پیشرفت کرده و مطالعه ادبیات و زبان انگلیسی را به طور عمیق‌تری ادامه می‌دهند.

چه چیزی یاد می‌گیرید

سوف يتعلم الطالب في هذا الصف التالي:

در حوزه اعداد و عملیات، شما (توان های نسبی و ویژگی های آنها، بردارها و نحوه نمایش آنها در سطح مختصات، جمع، تفریق و ضرب داخلی بردارها، تفسیر هندسی بردارها و برخی از کاربردهای آنها در زندگی، یافتن اندازه زاویه بین دو بردار) را خواهید آموخت. در زمینه الگوها، جبر و توابع، شما (توابع چند جمله ای و ویژگی های آنها و نمایش گرافیکی، جمع، تفریق، ضرب و تقسیم چند جمله ای ها، توابع نسبی و حوزه و برد آنها، ترکیب توابع و تابع معکوس و تابع ریشه، استخراج قانون حد عمومی برای دنباله های درجه دوم و سوم، برآورد شیب منحنی با رسم مماس، یافتن مشتق اول چند جمله ای ها، یافتن مقادیر ماکسیمم و مینیمم چند جمله ای ها) را خواهید آموخت. در زمینه هندسه و اندازه گیری، شما (محاسبه طول کمان و مساحت بخش دایره، روابط بین زوایا در دایره و استفاده از آنها برای یافتن زوایای نامعلوم، نوشتن معادله دایره و یافتن مرکز و شعاع از معادله دایره معلوم، رابطه بین دو دایره و مماس های مشترک، دایره واحد و موقعیت زاویه استاندارد، یافتن نسبت های مثلثاتی زوایا در یک چرخه، نمایش توابع مثلثاتی در سطح مختصات و استخراج ویژگی های آنها، حل معادلات مثلثاتی با مجموعه جواب در یک چرخه، تفسیر جهت از شمال و یافتن آن برای یک نقطه نسبت به یک نقطه معلوم، حل مثلث با استفاده از قوانین سینوس و کسینوس، استفاده از سینوس زاویه برای یافتن مساحت مثلث، یافتن طول ها و زوایای نامعلوم در اشکال سه بعدی) را خواهید آموخت. در زمینه تحلیل داده ها و احتمالات، شما (توصیف رابطه بین دو متغیر با استفاده از نمودار پراکندگی و خط برازش بهینه، یافتن مقادیر چارکی و صدکی با استفاده از نمودار فراوانی تجمعی، یافتن مقیاس های پراکندگی برای داده های سازمان یافته در جداول فراوانی با دسته بندی، محاسبه احتمال رخدادهای ترکیبی و احتمال شرطی) را خواهید آموخت. - حل مسائل پیچیده ریاضی. - اعمال مفاهیم ریاضی در زمینه های زندگی واقعی.
شما در مورد جنبه‌های فقه اسلامی بر اساس مذهب شافعی در موضوعات مختلف عبادی خواهید آموخت. این شامل یادگیری احکام مربوط به: طهارت، انواع آب، انواع طهارت، حدث و انواع آن، قواعد و مقررات مربوط به دباغی، استفاده از ظروف طلا و نقره، فضیلت و احکام مسواک، وضو و الزامات آن، شرایط و انواع وضو، غسل‌های عمده و واجبات آن، غسل‌های مستحب، احکام مسح بر روی خفین، تیمم، احکام جبیره، نجاست و احکام آن، دسته‌بندی‌ها و انواع آن، احکام حیض، نفاس، و استحاضه است. علاوه بر این، شما احکام نماز، اوقات آن، نمازهای مستحب که در جماعت خوانده می‌شود و آنهایی که جماعت ندارد، نمازهای مستحب مؤکد بعد از واجبات، احکام نمازهایی مانند نماز تسبیح، نماز اوابین، ارکان و سنت‌های نماز، شکل‌ها، باطل‌کننده‌ها، اعمال مکروه و احکام سجده سهو در نماز، چه واجب باشد و چه مستحب، روش و مکان آن را خواهید آموخت. همچنین زمان‌هایی که در آنها نماز بدون دلیل مکروه است، فضیلت نماز جماعت و احکام آن، احکام نماز مسافر، شرایط جمع و قصر نمازها، شرایط پیش‌برد و تأخیر نمازها، احکام جمع نماز در باران و سفر و غیره، فضیلت نماز جمعه و شرایط وجوب و صحت آن، واجبات و آداب نماز جمعه، حکم عبور از گردن‌های مردم و استثنائات آن، نحوه یافتن نماز جمعه، روش نماز عیدین، نماز جنازه، احکام شهید و سقط، و ارکان نماز بر میت را خواهید آموخت. همچنین احکام زکات، اهمیت آن، دلایل مشروعیت آن، شرایط وجوب آن، اموالی که زکات در آنها واجب است، شرایط، احکام، انواع و مقادیر آن، و صدقه فطر و شرایط وجوب آن، و دسته‌بندی‌های مستحق زکات و حکمت تشریع آن را مطالعه خواهید کرد.
شما درباره موضوعاتی که برای مسلمانان در حال حاضر مهم هستند، یاد خواهید گرفت، مانند: آداب گفت‌وگو، مفهوم صحیح هجرت، مسئله تکفیر، مفهوم صحیح جهاد در اسلام، مفهوم صحیح خلافت، مفهوم صحیح آیات حاکمیت در قرآن کریم، و حکم دخانیات، الکل، مواد مخدر و تابعیت.
شما تفسیر تحلیلی سور جزء عمّ را یاد خواهید گرفت، از جمله اهداف آنها، موضوعات شامل‌شده، معانی واژگان مبهم، جنبه‌های اعراب، اسرار بلاغی و دروس آموخته‌شده از این سور مبارک.
شما بخشی از علم توحید را یاد خواهید گرفت که شامل: معنی علم توحید، موضوع آن، فضیلت آن، منشأ آن، بنیان‌گذار آن، نام آن، حکم آن، مسائل آن، تعریف تکلیف، شرایط آن، حکم کسانی که در عصر حاضر دعوت به آنها نرسیده است، احکام اعتقادی مربوط به تکلیف، شناخت خداوند متعال، حکم آن، دلیل آن و روش پاسخ به آن، احکام عقلی و شرعی، و احکام آنها، تقلید، اولین چیزی که بر مکلف واجب است، تأمل، معنی اسلام و ایمان، افزایش و کاهش ایمان، صفات واجب برای خداوند متعال، و تأویل، تشبیه و تعطیل.
شما برخی از احادیث نبوی شریف، توضیحات آن‌ها، معانی واژه‌های مبهم در آن‌ها، تحلیل‌های نحوی آن‌ها و اسرار بلاغی موجود در آن‌ها، مانند احادیث مربوط به ایمان، علم، نیکی، پیوندها، آداب، طهارت، نماز و غیره را خواهید آموخت. همچنین، درس‌ها و راهنمایی‌هایی که این احادیث ارائه می‌دهند، بررسی خواهید کرد.
<شما به جنبه‌هایی از علم منطق خواهید پرداخت، از جمله: تاریخچه علم منطق، معنی علم منطق، اهمیت آن، فواید آن، حکم اشتغال به آن، تصورات و تصدیقات، دلالت و انواع آن، اصطلاحات منطقی مانند مفرد، مرکب، کلی و جزئی، کليات پنج‌گانه و شرایطی که باید در تعریف صحیح رعایت شود.
در حال انجام تا تکمیل تحلیل برنامه درسی
درک واژگان دشوار از طریق بافت. تجزیه و تحلیل متن نوشته شده به قسمت‌ها و درک رابطه بین آن‌ها. رسیدن به معانی ضمنی یا پنهان. برجسته کردن هرگونه توضیحات غیرضروری یا بیان‌های بسیار مختصر در کار ادبی. استنباط ویژگی‌ها و ارزش‌های نویسنده. تقسیم متن به واحدها و تعیین عنوان مناسب برای هرکدام. استخراج دقیق ایده‌ها هنگام گوش دادن و ثبت مهم‌ترین آن‌ها. رسیدگی به معانی موجود در متن و توضیح آنچه که مبهم یا نامشخص است. تجزیه و تحلیل متن به عناصر اصلی و فرعی. درک جزئیات دقیق در متن. تفاوت بین عبارات صریح و مجازی در متن. نوشتن به درستی. بیان ایده‌ها با استفاده از کلمات مناسب بدون ترس، شرم یا تردید.
دلایل ظهور دستور زبان عربی و مؤلف آن. شناسایی قبایلی که زبان از آن‌ها گرفته شده است. تعیین موضوع کتاب "شرح ابن عقیل". نوشتن تعریفی مختصر از مؤلف کتاب "شرح ابن عقیل". ذکر سه فایده مطالعه کتاب "شرح ابن عقیل". تمایز بین موضوعات اصلی و موضوعات فرعی دستور زبان عربی. درک تأثیر دستور زبان بر معنی و وضوح آن. توضیح تأثیر دستور زبان بر خواندن صحیح قرآن. ذکر آثار برخی از grammaticians عربی. تسلط بر خواندن "ألفية ابن مالك". توضیح تأثیر اختلاط عرب‌ها با غیر عرب‌ها.
تفاوت بین صرف و تصریف. تمایز بین اشکال ریشه‌های ثلاثی مجرد و غیر ثلاثی. تفاوت بین افعال مجرد و مزید. توضیح اهمیت و نقش میزان صرف. شناسایی حروف زیاد و معانی آن‌ها. درک نحوه جستجو در فرهنگ لغات. تمایز بین ساختارهای منابع برای افعال ثلاثی و غیر ثلاثی. تفاوت بین اسم‌های زمان، مکان و ابزار و اسم‌های مناسبت و حالت. تمایز بین الگوهای اسم فاعل و اسم مفعول برای افعال ثلاثی و غیر ثلاثی. آشنایی با صیغ مبالغه و کاربردهای آن. تفاوت بین صفت مشبه و اسم فاعل. تمایز بین اسلوب‌های تعجب و تفضیل. تفاوت بین دو نوع نون توکید.
1. درک مفهوم فصاحت و بلاغت و تفاوت بین فصاحت کلمه و فصاحت گوینده. 2. درک علم معانی و شاخه‌های آن و شرایط گزارش خبری. 3. توانایی تمایز بین حقیقت عقلی و مجاز عقلی. 4. درک شرایط استناد ساختاری و شرایط مسند. 5. درک شرایط مسند. 6. درک شرایط متمم‌های فعل. 7. توانایی استخراج اسرار بلاغی از قرآن کریم و متون ادبی مختلف و توانایی ارائه مثال‌هایی از خارج کتاب در مورد قواعد بلاغی که مطالعه شده است.
ارزش‌های اصیل اسلام از منابع خالص آن در دوران پیامبر اسلام، خلفای راشدین و تابعین (رضی الله عنهم اجمعین). تأثیر این بر خلاقیت ادبی در آن دوران را بررسی کنید. رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فکری که بر ادبیات و نویسندگان تأثیر گذاشتند و جایگاهی ایجاد کردند که عقلای زمان به آن دست یابند یا آن را پشت سر بگذارند به جایگاهی بالاتر. شما درباره سبک‌ها، ایده‌ها و تصاویری که در گذشته تولید شده‌اند، خواهید آموخت تا محققان بتوانند آنها را برای تقلید یا نقد مطالعه کنند و بدین ترتیب قابلیت نقد و تمییز را پرورش دهند.
درک و تعامل با زبان انگلیسی گفتاری در مجموعه‌ای از ارائه‌های اصیل ساده، دستورالعمل‌ها، سوالات و مکالمات. توسعه استراتژی‌های شنیداری فعال برای درک و تعامل در بحث‌ها و ارائه‌های ساده. ارتباط به صورت واضح و مفصل. نشان دادن توانایی صحبت کردن با دقت، روانی و مؤثر. توسعه و استفاده از مجموعه‌ای از استراتژی‌های خواندن برای درک اطلاعات و متون ادبی اصیل. ترکیب دانش قبلی با اطلاعات جدید در متون واقعی، اطلاعاتی و ادبی. نشان دادن تسلط بر دستور زبان، استفاده و واژگان هنگام خواندن متن. استفاده از تکنیک‌های تفکر خلاق برای تولید و روشن‌سازی ایده‌ها. نشان دادن دانش از استراتژی‌های نوشتن و اجزای مقاله. درک این که استفاده از منابع متنی متنوع می‌تواند اطلاعاتی را ارائه دهد و بر مخاطب تأثیر بگذارد. استفاده از تصاویر بصری برای ارائه اطلاعات واقعی و انتخاب اطلاعاتی که توسط سخنران معتبر و مؤثر تلقی می‌شود.
در حوزه (ترکیب و خواص مواد)، با نظریه اتمی مدرن، سطوح انرژی، توزیع الکترونی، خواص دوره‌ای، پیوندهای شیمیایی و ساختارهای لوئیس آشنا می‌شوید. در حوزه (واکنش‌ها و محاسبات شیمیایی)، با قانون بقای ماده و محاسبات شیمیایی مبتنی بر جرم بر اساس معادله متعادل شده آشنا می‌شوید. در حوزه (تحولات انرژی)، با انواع واکنش‌ها بر اساس انرژی مرتبط، انرژی پیوند، قانون هس و محاسبات مربوط به گرمای واکنش‌های شیمیایی آشنا می‌شوید.
در حوزه (مکانیک سیالات)، با اصل برنولی، معادله پیوستگی، اصل ارشمیدس و کاربردهای عملی این مفاهیم آشنا می‌شوید. در حوزه (کمیت‌های فیزیکی)، تفاوت بین کمیت‌های اساسی و مشتق‌شده و همچنین کمیت‌های اسکلاری و برداری را شناسایی می‌کنید و با نحوه جمع و تفریق بردارها آشنا می‌شوید. در حوزه (انواع حرکت)، با حرکت یکنواخت و غیر یکنواخت و قانون جاذبه عمومی نیوتن آشنا می‌شوید. در حوزه (نیرو و حرکت)، با مفهوم قصور ذات و انواع نیروها آشنا می‌شوید. در حوزه (حرکت موجی)، با انواع امواج، مفاهیم طول موج و فرکانس و پدیده‌هایی مانند تداخل نور، پراکندگی، شکست نور و اثر داپلر آشنا می‌شوید.
در حوزه (تعاملات در سیستم‌های اکولوژیکی)، با زیستگاه اکولوژیکی، زیستگاه محیطی، جوامع بیولوژیکی، تعاملات در جامعه زنده، رشد جمعیت‌ها و جانشینی اکولوژیکی آشنا می‌شوید. در حوزه (تکامل موجودات زنده)، با منشأ اولین سلول‌های زنده در زمین و دیدگاه‌ها و شواهد مربوط به تکامل موجودات زنده آشنا می‌شوید. در حوزه (طبقه‌بندی موجودات زنده، سازگاری‌ها و رفتار)، با طبقه‌بندی موجودات زنده و ویژگی‌های عمومی (ویروس‌ها، باکتری‌ها، پروتوزوا، قارچ‌ها، گیاهان و حیوانات) آشنا می‌شوید.
در حوزه (انسان و محیط زیست زمین)، با (آب‌های عمومی، خانگی و صنعتی، اجزا، ویژگی‌ها و تأثیرات زیست‌محیطی آنها، تصفیه فاضلاب، ایستگاه‌های تصفیه، و نقش فاضلاب به عنوان منبع مهم آب) آشنا می‌شوید. در حوزه (اجزای زمین)، با (انواع سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگونی) آشنا می‌شوید. در حوزه (نجوم و علوم فضایی)، با (ویژگی‌های ستاره‌ها مانند رنگ، جرم و اندازه، برخی انواع خوشه‌های ستاره‌ای، مفهوم صورت‌های فلکی و برج‌ها، چرخه زندگی ستاره بر اساس جرم آن، واکنش‌های هسته‌ای در هسته ستاره، اهمیت ستاره‌ها به عنوان منابع عناصر شیمیایی زمین، مرگ ستاره‌ها، ابرنواخترها و سیاه‌چاله‌ها) آشنا می‌شوید. در حوزه (فرآیندهای ژئولوژیکی)، با (ویژگی‌های آب اقیانوس‌ها، مقاطع عمودی آب اقیانوس، مفهوم امواج دریایی و جریان‌های دریایی، و رابطه بین اقیانوس‌ها و اقلیم زمین) آشنا می‌شوید. در حوزه (جو و هواشناسی)، با (توده‌های هوایی و جبهه‌ها، انواع توده‌های هوایی، چگونگی تبدیل توده هوایی به جبهه، و سامانه‌های پرفشار و پرفشار) آشنا می‌شوید.
در زمینه امنیت اطلاعات: شما با مفهوم حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات آشنا خواهید شد، مفهوم مالکیت فکری را تعریف خواهید کرد، در مواد قانونی در مورد نحوه حفاظت از مالکیت فکری تحقیق خواهید کرد، با اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت و علائم و علل آن آشنا خواهید شد، عوارض جانبی ناشی از اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت را شناسایی خواهید کرد، روش‌های مناسب درمان اعتیاد به اینترنت را تعیین خواهید کرد، تأثیر فناوری بر سلامت انسان را توضیح خواهید داد، دستگاه و اطلاعات خود را محافظت خواهید کرد، و با جرائم سایبری و روش‌های پیشگیری از آن‌ها آشنا خواهید شد. در زمینه الگوریتم‌ها و برنامه‌نویسی: شما مراحل حل مسئله را یاد خواهید گرفت، مفهوم الگوریتم را درک خواهید کرد، اهمیت الگوریتم‌ها در حل مسائل را توضیح خواهید داد، یک الگوریتم ترتیبی برای حل یک مسئله خواهید نوشت، با نمودارهای جریان آشنا خواهید شد، نمادهای استفاده شده در نمودارهای جریان را شناسایی خواهید کرد، انواع نمودارهای جریان را خواهید شناخت، نمودار جریان ترتیبی خواهید کشید، با برنامه‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا خواهید شد، با نرم‌افزار Small Basic، نمادها و اجزای آن آشنا خواهید شد، عبارات ریاضی را به عبارات برنامه‌نویسی تبدیل خواهید کرد، ویژگی‌ها و رویه‌های اشیاء مختلف را درک خواهید کرد و یک برنامه ساده خواهید نوشت. در زمینه شبکه‌ها: شما با انواع شبکه‌ها، مدل‌های اتصال مختلف، روش‌های ارتباطی مدرن و امنیت شبکه‌ها آشنا خواهید شد. در زمینه پایگاه‌های داده: شما با جداول، پرس‌و‌جوها، فرم‌ها و روابط، بازیابی اطلاعات به روش‌های مختلف و خروجی‌های پایگاه‌های داده آشنا خواهید شد.
در حال انجام تا تکمیل تحلیل برنامه درسی

برنامه مطالعاتی

تعداد جلسات 445

تعداد جلسات در سال تحصیلی 39

تعداد جلسات در سال تحصیلی 31

تعداد جلسات در سال تحصیلی 11

تعداد جلسات در سال تحصیلی 13

تعداد جلسات در سال تحصیلی 12

تعداد جلسات در سال تحصیلی 25

تعداد جلسات در سال تحصیلی 7

تعداد جلسات در سال تحصیلی 3

تعداد جلسات در سال تحصیلی 15

تعداد جلسات در سال تحصیلی 36

تعداد جلسات در سال تحصیلی 21

تعداد جلسات در سال تحصیلی 19

تعداد جلسات در سال تحصیلی 21

تعداد جلسات در سال تحصیلی 72

تعداد جلسات در سال تحصیلی 18

تعداد جلسات در سال تحصیلی 22

تعداد جلسات در سال تحصیلی 21

تعداد جلسات در سال تحصیلی 14

تعداد جلسات در سال تحصیلی 14

تعداد جلسات در سال تحصیلی 31

شروع سفرتان برای دستیابی به اهدافتان

سفر اهم از مقصد است. به همین دلیل ما محیط یادگیری تعاملی ارائه می‌دهیم که شما را در هر مرحله از آموزش خود با گواهی‌نامه‌های بین‌المللی اعتباری پاداش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا به اوج‌های جدید از برتری و نوآوری برسید.
Subtraction image

شروع سفرتان

ثبت‌نام برای سفر آموزشی هیجان‌انگیز

انتخاب مرحله تحصیلی

اینجا شما می‌توانید ادامه آموزش آنلاین را پیگیری کنید یا از ابتدا شروع کنید

شروع یادگیری

درس گرفتن با نرمی مدت خودتان, بازی, تحصیل و شرکت در گفتگوها با هم‌دانشجویان

پیگیری پیشرفت شما

یادگیری مؤثر نیازمند نظارت خود بر بالا بردن مهارت‌های هدفمند است

دریافت گواهی‌نامه اعتباری

نوآوری و توسعه برای دستیابی به اهداف

در آثار

ما به شما در راهنمایی و پیگیری موفقیتتان کمک می کنیم
آموزش رایگان برای تمام سطوح از پیش دبستانی تا آموزش عالی
ارائه تعاملی مواد آموزشی برای افزایش مهارت های دانش آموز
ما گواهینامه های اعتباری برای آینده شغلی شما فراهم می کنیم
اﻟﻤﺘﺼﻔﺢ اﻟﺬﻱ ﺗﺴﺘﺨﺪﻣﻪ ﻏﻴﺮ ﻣﺪﻋﻮﻡ.

اﻟﺮﺟﺎء اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﺃﺣﺪ اﻟﻤﺘﺼﻔﺤﺎﺕ اﻟﺘﺎﻟﻴﺔ Chrome, Firefox, Safari, Edge. ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﺘﺼﻔﺢ ﻣﺪﻋﻮﻡ

×