به نسخه آزمایشی وب‌سایت آثار خوش آمدید
Subtraction
تنظیمات سایت
reset close
حالت شب
حالت تاریک حالت روشن
تغییر رنگ‌های سایت

دوم دبیرستان رشته تجربی

دبیرستان

بیایید با هم سفر آموزشی الهام‌بخش و جذابی را آغاز کنیم، جایی که دنیای جدیدی از دانش و مهارت‌ها را از طریق کتابخانه‌ای از منابع آموزشی غنی و متنوع کشف خواهیم کرد. از این طریق، کنجکاوی علمی شما را ارضا کرده و مهارت‌های تفکر انتقادی و تحلیل شما را با روش‌های نوآورانه‌ای تقویت خواهیم کرد که به شما فرصت توسعه آکادمیک و اجتماعی را به طور همزمان می‌دهد.

برنامه‌های درسی موجود در این کلاس

رياضيات

زبان انگلیسی

فیزیک

علوم حیات

شیمی

علوم زمین

کامپیوتر

مطالعات اجتماعی

زبان عربی - نحو

زبان عربی - بلاغت

زبان عربی - تاریخ ادبیات

زبان عربی - صرف

زبان عربی - خواندن و نوشتن

فقه الشافعي

التفسير

توحيد

حديث

program Detail

دوم دبیرستان رشته تجربی

17 مواد 560 سخنرانی
  • وصول مدى الحياة
  • اختبارات تصنيفية
  • شهادة إتمام
توضیحات
چه چیزی یاد می‌گیرید
برنامه مطالعاتی

توضیحات

در کلاس دوازدهم علمی، مهارت‌های دانش‌آموزان در چندین ماده اصلی به طور جامع توسعه می‌یابد. در زبان عربی، دانش‌آموزان به مطالعه متون ادبی پرداخته و مهارت‌های نوشتاری خلاقانه و تحلیل نقدی خود را توسعه می‌دهند. در تربیت اسلامی، دانش‌آموزان درک خود از تعالیم اسلامی را افزایش داده و ارزش‌های اخلاق و تقوی را تقویت کرده و آن‌ها را در زندگی روزمره خود به کار می‌برند. در مواد علمی، دانش‌آموزان به مفاهیم علمی پیشرفته در فیزیک، شیمی، علوم زمین و علوم زندگی پرداخته و در ریاضیات، به بررسی موضوعات پیشرفته‌ای مانند تفاضل و اعداد مرکب می‌پردازند. در ماده کامپیوتر، دانش‌آموزان به یادگیری کاربردهای پیشرفته برنامه‌نویسی پرداخته و در پروژه‌های کاربردی شرکت می‌کنند. و در نهایت، در ماده زبان انگلیسی، مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن دانش‌آموزان توسعه یافته و با ادبیات و فرهنگ‌های مختلف به زبان انگلیسی آشنا می‌شوند.

چه چیزی یاد می‌گیرید

دانش‌آموز در این کلاس به شرح زیر خواهد آموخت:

در زمینه‌ی مثال‌ها، جبر و توابع، مباحث شامل (توابع نمایی و لگاریتمی به همراه ویژگی‌ها و ارائه‌ی آن‌ها به صورت الکترونیکی، قوانین لگاریتم‌ها، حل معادلات نمایی با استفاده از قوانین لگاریتم‌ها، یافتن مشتقات توابع مرکب و مشتقات توابع کسری، یافتن مشتقات توابع چندگانه با استفاده از قاعده زنجیره‌ای، یافتن شیب خط مماس بر منحنی تابع در نقطه‌ای خاص، یافتن معادله مماس و معادله عمود بر مماس بر منحنی تابع در نقطه‌ای خاص، یافتن سرعت و شتاب جسمی که در خط مستقیم حرکت می‌کند، یافتن مشتقات روابط ضمنی، حل مسائل محاسباتی شامل یافتن مقادیر حداکثر و پیدا کردن حدهای معین و نامعین برای چندجمله‌ای‌ها و توابع نمایی، مثلثاتی، لگاریتمی اولیه و ترکیبی، یافتن مساحت ناحیه محصور بین منحنی تابع و محور x، و یافتن تعادل از طریق انتگرال). در زمینه‌ی تحلیل داده و احتمال (توزیع هندسی و توزیع دو جمله‌ای، انتظارات توزیع هندسی و توزیع دو جمله‌ای، منحنی توزیع نرمال و ویژگی‌های آن، یافتن احتمال ویژگی‌های متغیر تصادفی نرمال). حل مسائل پیچیده محاسباتی. استفاده از مفاهیم محاسبات در زمینه‌های واقعی زندگی.
در این بخش، احکام فقهی بر اساس مذهب شافعی در موضوعات مختلف خانوادگی شامل: طلاق، رجوع، عده، شیردهی، تربیت، و عده، به همراه احکام، آداب و حکمیت مشروعیت و تأثیرات آن‌ها. در مسائل کیفری؛ شامل قتل، جنایت عمدی، جنایت شبه عمد، و احکام کیفری، قتل شخص و غیرشخص، انواع قتل، مجازات‌های مربوط به انواع قتل، جنایت عمدی، جنایت شبه عمد، شرایط شکایت، حکم جراحت در شکایت، و فرآیند شکایت در بخش‌ها و شرایط آن، حکم گروهی که یک نفر را می‌کشد و تأثیرات آن، و روش اسلامی در رسیدگی به خطاهای تجاوز، حدود، و قذف، سرقت، فساد و تغییر، و احکام حدود بر اساس شاهد شرعی، و شرایط تعیین حدود، انواع حدود و آثار منفی ناشی از ورود به حدود بدون تعیین حدود، و مجازات هرکسی که وارد حدود الهی می‌شود. جهاد، حکمیت مشروعیت آن، شرایط آن، انواع آن، و احکام و آداب آن، و فضیلت‌های آن. شکار و احکام آن و شرایط آن و بخش‌های آن و شرایط آن و آنچه که در این وضعیت توصیه شده است، و روش‌های مشروع شکار و آداب آن. و قربانی و عقیقه، و حکمیت مشروعیت آن‌ها، احکام آن‌ها و آنچه برای کودک توصیه شده است. و نذر و سوگند، و انواع سوگند و حکم هر نوع، و کفارات نذر و روش‌های اجرای آن و شرایط آن، و حکم نذر و انواع آن و کفارات آن. و قضاوت، شهادت، شکایات و شواهد، آداب قاضی و شرایط انتصاب به قضاوت، و نحوه قضاوت در اختلافات، و جایگاه قضاوت در اسلام و فضیلت آن، شرایط شکایت و آثار آن، حکم مشروعیت قضاوت و شکایت، و وظایف شاکی و مشکوک، و شواهد و معیارهای شواهد و آثار آن، و انواع حقوق.
تفسیر عمیق سور جزء ذاریات و موضوعات آن، و آنچه در این سور وجود دارد، معنی کلمات مبهم، و وجوه بیانی، و رموز بلاغت در آن، و روش‌های قرآن در هدایت انسان و محافظت از جامعه، و آموزه‌هایی که از این سور مقدس آموخته می‌شود.
آشنایی با مفاهیم توحید شامل: معنی گوش‌ها و روش‌های اثبات، مسائل آن، و اصل فرشتگان، انواع و ویژگی‌های آن‌ها، و حکم ایمان به آن‌ها، و تفاوت بین جن و شیطان، و واقعیت مرگ و حکم ایمان به آن، و نظر اهل سنت و معتزله در مورد مدت حیات، و نظرات علما در مورد روح، و پاره‌های تنه، و معنی زندگی برزخ، و واقعیت عذاب قبر و شادی آن، و واقعیت قیامت، حسابرسی، و جمع‌آوری، و انواع جمع‌آوری، و احکام مربوط به آن، و معنی روز قیامت، و نام‌های آن، و عظمت وضعیت، و وحشت روز قیامت، و حکم ایمان به روز قیامت، و حکم کسی که انکار می‌کند، و نشانه‌های کوچک و بزرگ، و شفاعت و انواع آن، و معنی خیر و شر، و معیارهای افزودن خیرات، و معنی توبه و شرایط آن و حکم آن، و محل پذیرش توبه برای کافر، و حکم کسی که به گناه بعد از توبه بازمی‌گردد، و انواع گناهان، و مسئولیت‌های آن‌ها، و گناهان کبیره، و نظرات علما در مورد کسانی که آن‌ها را انجام می‌دهند، و نام‌های کتاب‌های عملی، و روش‌های اخذ این کتاب‌ها، و حکم ایمان به وجود آن‌ها، و معنی مقیاس‌ها و ترازو، و درجه، و کوچه، و صندلی، و قلم، و نویسندگان، و امضا، و جهنم، و آتش، و احکام مربوط به آن، و معنی حفظ پنج چیز ضروری، و رهبری، شرایط رهبر، و احکام مربوط به آن، و امر به معروف و نهی از منکر، و شواهد واجب، و شرایط آن، و نحوه تزئین خود با اخلاق و دوری از نواقص، و شواهد احکام اعتقادی.
آشنایی با برخی از احادیث پیامبر، و تفسیر آن‌ها، معنی کلمات مبهم در آن‌ها، و وجوه بیانی، و رموز بلاغت موجود در آن‌ها، مانند: احادیث مربوط به شهادتین، و برادری اسلامی، و حرمت خون مسلمان، و نماز، و روزه، و نیکی، و همکاری، و آداب، و فضائل قرآن، و ذکر، و ویژگی‌های بهشتی، و تفکر در خداوند و سایر موارد. و آموزه‌های حاصل از این احادیث و دستورالعمل‌ها.
فلسفه: آشنایی با مفاهیم فلسفه شامل: فلسفه و مسائل محیط زیست (معنی فلسفه محیط زیست، و مراحل اساسی رابطه انسان با محیط زیست، و اندیشه‌های محیط زیستی در شرق و اندیشه‌های محیط زیستی نویسندگان عرب، و موضع دانشمندان مدرن درباره مسائل محیط زیست و حفاظت از انواع، و نقش سازمان‌های محیط زیست و کار داوطلبانه در حفاظت از محیط زیست. و نظرات فلسفی درباره اخلاق زیستی و پزشکی، و فلسفه و اخلاق کار، و نمونه‌های نظرات دانشمندان درباره کار بر اساس تفاوت‌های فرهنگی و زمانی آن‌ها، و فلسفه و رابطه آن با اخلاق: فلسفه، اخلاق، معنی آن و منشا آن، فلسفه و رابطه آن با اخلاق: فلسفه و اخلاق، اخلاقی که فلسفه ارائه می‌دهد.
آشنایی با مفاهیم منطق شامل: شواهد منطقی و کاربردهای آن در علوم طبیعی، و نقش شواهد منطقی "مثالی" در ساخت علم و نوآوری‌های فناوری، و رابطه بین منطق و فناوری ارتباطات: معنی سایبرنتیک، و تأثیرات اجتماعی و اخلاقی کامپیوتر، و نحوه مقابله با تصاویر منفی فناوری اطلاعات، و مبانی منطقی کامپیوتر، و رابطه بین منطق و هوش مصنوعی، و نقش منطق در ساخت فناوری ارتباطات "هوش مصنوعی به عنوان مثال".
تحلیل برنامه‌های درسی تا پایان تکمیل می‌شود.
آشنایی با تفاوت بین صفت و موصوف، و نشان دادن احکام صفت‌های عقلی، و بین احکام تقویت کلمات، و تقویت عقلی. و توانایی تفکیک بین احکام مسکن و احکام فهرست، و ارتباط هر کدام با یکدیگر. و توانایی تفکیک بین انواع بدل و ملحقات دیگر، بر اساس احکام عقلی. و توانایی تفکیک بین انواع صدا، از جمله: دعوت، کمک و فریاد، بر اساس کاربرد. و توانایی تفکیک بین انواع دقت، احتیاط و درخواست، و نام‌های فعل. و توانایی توضیح آنچه که از یک علت نمی‌پذیرد، و آنچه که از دو علت نمی‌پذیرد. و تفکیک ابزارهای تشکیل افعال آینده، و معانی و کارکردهای آن‌ها. و توضیح آنچه که به یک فعل اختصاص دارد، و آنچه که به دو فعل اختصاص دارد. و توضیح حکم تفکیک تعداد مفرد و تعداد مرکب.
آشنایی با روش‌های خواندن متون ادبی با توضیحات درباره معانی و افکار، و تهیه خلاصه صحیح از آنچه که مطالعه می‌شود. و توانایی ارزیابی آنچه که مطالعه می‌شود با راهنمایی ویژه، و درک معنی مورد نظر نویسنده، شناسایی هدف نویسنده و روش او در نمایش و سازماندهی افکار. و توانایی شناخت انواع نوشتار و تفاوت بین نوشتار علمی و نوشتار خلاق.
آشنایی با تفاوت بین حروف متصل و قطع، و شناخت انواع تغییرات. و توانایی شناسایی مکان‌های تغییر حروف صدا به حروف، و شناخت مکان‌های تغییر حروف الف به واو، و مکان‌های تغییر حروف واو به حروف، و مکان‌های تغییر حروف یا به واو. همچنین توانایی تفکیک بین تغییر ت به تا یا د، و حکم تغییر ن به م، و شرایط تغییرات به دلیل انتقال. و توانایی تفکیک بین مکان‌های تغییر به دلیل انتقال و حذف.
آشنایی با مفاهیم بلاغت شامل: حقیقت، مجاز، و استعاره و کنایه، و درک تفاوت‌های عمقی بین مفاهیم فوق برای توضیح ارزش بلاغت آن‌ها. و توانایی تفکیک بین انواع استعاره. و توانایی درک تفسیر علم بیانی، و درک اجزای آن، و شناسایی برخی از زینت‌های بلاغی، از جمله: مقاومت، تساوی، بازی، تفسیر، و تحریف؛ و درک ارزش بلاغی آن‌ها.
آشنایی با دلایل اصلی ظهور ادبیات عربی مدرن (شعر و آثار آن). و توانایی شناسایی شاعران معروف جنبش مدرن. و توانایی درک روندهای کلیدی ادبیات عربی مدرن (شعر و آثار آن)، و تفکیک ویژگی‌های کلی جذاب. و توانایی درک هنرهای مهم و مدارس مدرن ادبیات، و جایگاه ادبیات عربی در آن؛ به منظور مقایسه بین مدارس شعر در دوران مدرن.
توانایی تعامل و درک زبان انگلیسی در زمینه‌های مختلف زندگی واقعی و حرفه‌ای. و توانایی تقویت مهارت‌های شنیداری پیشرفته برای درک زبان انگلیسی گفتاری و تعامل با آن در زمینه‌های حرفه‌ای و زندگی روزمره. و توانایی تقویت مهارت‌های گفتاری به طور مؤثر، دقیق و واضح. و توانایی ادغام دانش پیشین با اطلاعات جدید ارائه شده در متون خواندنی. و توانایی استفاده از تکنیک‌های تفکر سریع برای ارائه ایده‌ها، توضیح و تفاوت بین متون شخصی و حرفه‌ای. و توانایی تفکر خلاق در استفاده از انواع مختلف منابع متنی برای ارتباط و تأثیرگذاری بر عموم. و توانایی شناسایی ویژگی‌های متون حرفه‌ای. و توانایی استفاده مؤثر از تصاویر برای ارائه اطلاعات. و توانایی انتخاب اطلاعاتی که دانش‌آموز آن‌ها را معتبر و برتر می‌داند.
در زمینه مبانی کامپیوتر: آشنایی با سیستم‌های شمارش و روش‌های تبدیل بین سیستم‌های شمارش، و آشنایی با فرایندهای شمارش در سیستم باینری. در زمینه هوش مصنوعی: آشنایی با مفاهیم هوش مصنوعی، آشنایی با رباتیک و سیستم‌های تخصصی، و آشنایی با مفاهیم الگوریتم‌های جستجو در هوش مصنوعی و انواع این الگوریتم‌ها. در زمینه دروازه‌های منطقی: آشنایی با مفاهیم دروازه‌های منطقی و انواع آن‌ها، توانایی دریافت نتایج اطلاعات ساده و ترکیبی، و توانایی ارائه اطلاعات با استفاده از دروازه‌های منطقی، آشنایی با جبر بولین و ارائه اطلاعات جبر منطقی و روش‌های منطقی.
تحلیل برنامه‌های درسی تا پایان تکمیل می‌شود.

برنامه مطالعاتی

تعداد جلسات: 560

تعداد جلسات در سال تحصیلی: 51
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 37
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 5
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 14
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 30
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 48
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 21
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 35
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 31
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 5
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 84
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 37
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 49
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 26
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 29
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 11
تعداد جلسات در سال تحصیلی: 18

شروع سفرتان برای دستیابی به اهدافتان

سفر اهم از مقصد است. به همین دلیل ما محیط یادگیری تعاملی ارائه می‌دهیم که شما را در هر مرحله از آموزش خود با گواهی‌نامه‌های بین‌المللی اعتباری پاداش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا به اوج‌های جدید از برتری و نوآوری برسید.
Subtraction image

شروع سفرتان

ثبت‌نام برای سفر آموزشی هیجان‌انگیز

انتخاب مرحله تحصیلی

اینجا شما می‌توانید ادامه آموزش آنلاین را پیگیری کنید یا از ابتدا شروع کنید

شروع یادگیری

درس گرفتن با نرمی مدت خودتان, بازی, تحصیل و شرکت در گفتگوها با هم‌دانشجویان

پیگیری پیشرفت شما

یادگیری مؤثر نیازمند نظارت خود بر بالا بردن مهارت‌های هدفمند است

دریافت گواهی‌نامه اعتباری

نوآوری و توسعه برای دستیابی به اهداف

در آثار

ما به شما در راهنمایی و پیگیری موفقیتتان کمک می کنیم
آموزش رایگان برای تمام سطوح از پیش دبستانی تا آموزش عالی
ارائه تعاملی مواد آموزشی برای افزایش مهارت های دانش آموز
ما گواهینامه های اعتباری برای آینده شغلی شما فراهم می کنیم
اﻟﻤﺘﺼﻔﺢ اﻟﺬﻱ ﺗﺴﺘﺨﺪﻣﻪ ﻏﻴﺮ ﻣﺪﻋﻮﻡ.

اﻟﺮﺟﺎء اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﺃﺣﺪ اﻟﻤﺘﺼﻔﺤﺎﺕ اﻟﺘﺎﻟﻴﺔ Chrome, Firefox, Safari, Edge. ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﺘﺼﻔﺢ ﻣﺪﻋﻮﻡ

×